HJEM          OM OS          DET SKER        BEGIVENHEDER         SNUSKE          BENTE*S KLUMME          DAMMEN

1-1-12

Godt Nytår til alle !!

Vær velkommen, herrens år, og velkommen herhid. De første 2 linier i den danske salme som der pr. tradition starter det nye år efter rådhusklokkerne. De fleste af os synger, skråler, grynter eller nynner med og kan sikkert kun huske disse 2 linier

Så skal vi til at skrive 2012, der går som sædvanlig lige et par dage før man har vænnet sig til det

Julen her i huset foregik stille og roligt, vi var 5 juleaften, vi havde ikke nogen af børnene hjemme, de holdt alle jul forskellige steder i DK

Nytåret foregik også her, igen var det kun os "gamle" der var hjemme, men som altid render vi sammen med naboerne senere på aften så det var jo en rigtig god aften

På vores hjemmeside er der sket et par ændringer...... for det første har vi lavet et galleri, dette blev sat i drift i december 2011, der vil løbende blive lagt billeder på fra hvad der sker her i hytten og omegn, evt med en kommetar til billedet. Det andet nye er bloggen her, vi vil skrive lidt om begivehederne i huset og hvad familien ellers foretager sig, sikkert med billeder på galleriet. Som endnu en nyhed vil bloggen være åben for kommentarer/ris/ros nederst på denne side til bloggen og hjemmesiden fra hjemmesidens læsere.

10-1-2012: Lørdag den 7-1 holdte vi Betinas 20 års fødselsdag sådan lidt på forskud. Vi var 17 samlet til denne dag som startede med kaffe/sodavand, boller og lagkage. Senere tog vi på Den Mongolske hvor vi fik buffet, dvs forret: suppe, melleret: indbagte rejer m.ris, salat og sovs og buffet: spis alt hvad du kan. Vi sluttede af med dessert efter eget valg. Aftenen endte med kaffe i vores lille hus.

Billeder fra aftenen kan ses på http://www.galleri2012.to-ben.dk/

18-1-12  Vi ønsker Betina tillykke med de 20 år.

23-1-12  Ja det er hvad man får ud af at gå på arbejde, Tommy har brækket hånden 2 steder efter et fald i et frostrum.

27-1-12  Så skete det.... vi fik årets/vinterens første sne, ikke meget men 2-3 cm er jo nok til at sneskovl og kost måtte en tur ud.

Og så det jo dagen hvor Danmark skal spille håndbold-semifinale mod Spanien, og vi X fingrer og tæer for et godt resultat, dvs. en sejr

30-1-12 Vi vil herfra også ønske håndbolddrengene tillykke med EM, det startede jo lidt skidt men vi skal da love for at kysen blev spændt....... flot,flot drenge

31-1-12 Bente og Tommy var til foredrag med Arlette Andersen -pigen fra Auschwitz. Foredraget handlede om hendes tid i Frankrig i starten af krigen og hvordan det var at være i koncentrationslejr (Auschwitz) som der jo kun var få der overlevede. Det var på en gang spændende men også skræmmende at høre om oplevelserne.                                Arlette Andersen er 86 år

Arlette Andersen signerer bøger

2-2-12 Februar..... ja sommer er det ikke, vi var faktisk ved at gå i forårs-mode men det må vi lige vente et par dage med nu den "sibiriske dræber kulde" har lagt sin klamme... æhmm kolde... hånd over Danmark. Kong Vinter har skam også været forbi her i dag med sne og temperaturer et godt stykke under frysepunktet .

Hvis man har været forbi bloggen i januar kan man sikkkert set der er sket en ændring, man vel sige at vi har in-sourset vores blog for vores nye tiltag virkede ikke rigtig efter hensigten = det blev ikke nemmere at være admin.   Så derfor er bloggen tilbage på vores egen hjemmeside. Vi er selvfølglig stadig åbne over for kommentarer/ris/ros til hjemmesiden  Galleriet er der ikke ændret på.

Ellers forgår der ikke det vilde her i huset i øjeblikket, Maria skal på spejderlejr i Sønderjylland, Mia tager til Taekwondo-stævne i Munkebo, Bente roder med familiens fortid....... slægtsforskning forståes . Tommy plejer sin brækkede hånd og assisterer Bente med indscanning af billeder, dokumenter m.v. i forbindelse med forskningen når der er brug for det. Betina er startet på pædagog seminariet i Kolding den 1 Februar.

25-4-12   Så er der gået næsten 3 måneder siden sidste opdatering og foråret har meldt sig, påskeliljer, hyracinter og tulipaner blomstrer om kap ude i haven og fuglene har fået gang i redekasserne, vi har 5 "lejligheder" og så vidt vi kan se er der beboere i de 4 af dem :-). Vi har da også fået den første haveøl med naboerne i en lun solskins-krog ..... så er det forår :-) Men for lige at tage en rejse tilbage i tiden. ca. en 3 måneder..... februar: hmmm ja der var jo sne og kulde i starten og så var der vinterferie, ikke fordi vi holdt ferie men vi fik besøg fra København, Lisbeth og hendes hund Buller kom på weekend

Marts: Mia og Maria tog udenlands, Mia tog til Berlin og Maria en tur til Chicago. Begge ture er studioture gennem gymnasiet og har været under lang forberedelse, fælles for begge at det var en god tur. Ellers kan vist ikke sige der skete det helt store i marts for vores vedkommende

April: Påske = fridage og det havde vi da også, de fleste af børnene var hjemme til en god gang dansk påskefrokost, altså sild og snaps :-). Vejret blev bedre i løbet af måneden og det betyder at der skal nydes naboøl :-). Ellers kom måneden til at stå i (non)-kon-fimationernes tegn, endnu en gang tillykke til Simone, Lucas og Isabella

1 maj: Vi ønsker Karsten tillykke med fødselsdagen

Maj: Startede rigtig godt, Tommy og Bente tog på en mini ferie i Harzen, Vi boede i Hahnenklee på et dejligt hotel med ½ pension = god mad, vin og øl . Vi var på ture i Harzen til  bl.a. en koncentrations lejr (Dora-Mittelbau) hvor man byggede V2 raketterne, ikke nogen behagelig oplevelse men sundt at se at man jo har det rigtig godt idag. Ydeligere så vi en drypstenshule, rigtig flot og spændende og til sidst et munkekloster. Vejret startede rigtig godt men endte med tåge og regn men alligevel tog vi en dag ekstra på hotellet Billeder er lagt ud på galleriet. Resten af maj gik uden de store dikkedarer ud over vi jo fik lidt sommer som blev nydt i fulde drag

Juni: Startede med at Bente og Maria tog på FDF lejr på Fyn, Bente kom hjem en smut da vi havde købt billetter til en Runrig-koncert, denne foregik under åben himmel men det var ikke ligefrem sommertemperaturer skal vi lige hilse og sige, blæst, regn og s**** koldt . Bente tog tilbage til lejren og Tommy var ovre at besøge FDF'erne om mandagen. Så var der selvføgelig også EM i bold, vi var selvfølgelig europa-mestre efter den første kamp men træerne vokser jo ikke op i himlen så det blev til sommerferie til fodbold drengene efter den indledene runde, vi ønsker herfra bedre held og glæder os til VM om 2 år. Maj og Juni står også i eksamens tegn og Mia og Maria har været ved det grønne bord og det går rigtig godt . En ting som har stået på i et stykke tid er Tommy's brækkede hånd. Hånden var i gips i 12 uger fordi bruddet ikke ville vokse sammen, dette har sat sine spor med en lang genoptræning af hånden. Der er også nerver der er skadet under faldet, dette resulterede i en operation den 13-6 hvor også fingrene blev "brækket" op fordi de har/havde sat sig og nu er det hele under genoptræning. Nu ser vi frem til at skal et par dage på ferie

Juli: Så blev det til lidt ferie og turen gik Østrig hvor vi havde lejet lejlighed i Wagrain. Vi kørte kl. 4 om morgenen og var i Wagrain kl. 19.00. Turen gik uden de store problemer, dog var der de sædvanlige vejararbejder som skaber kø. Vejret var varmt, fra kl. 10 var temperaturen over 30 grd, højeste temp. målte vi til 36 grd så AC'en kørte på fuld damp. Vejret i Østrig var også iorden og hele ugen lå på 25-28 grd. undtagen selvfølgelig et par regnbyger og tordenvejr som ikke kan undgåes når man er i Østrig. Vi har lagt en masse billeder og lidt video på galleriet fra vores ture og udflugter, der er billeder af alt muligt hvad vi stødte på, landskaber, blomster, planter og dyr. Første dag kørte vi lidt og kiggede på området og endte ved en sø (Jägersee) som er en gå-rundt-om-tur værd. Vi havde dog været der før men det gjorde nu ikke turen dårligere.

Vi var en tur rundt Jägersee

---------------------

Under turen fandt vi ud af man kunne køre længere ud og komme på en anden gåtur op i bjergene til en anden sø (Tappenkarsee). Denne tur gik vi senere på ugen, en god lang tur som starter i 1200 m.o.h. og ender 1750 m.o.h. og er på ca 5 km så det går op, rigtig meget nogen steder, det er en flot tur med delvis skov, vandløb, vandfald og flotte udsigter og enden på turen var den lille sø på toppen som var fuld af fisk, på engene græssede 6-7 køer, flere steder lå der stadig sne og så var 2 restuaranter hvor vi lige fik noget at drikke, et rigtig flot sted, altså hvis det ikke regner for mens vi var der væltede der sorte skyer over bjergtoppen og nogen af de andre turister snakkede om "gewitter" så vi pakkede i en fart vores ting og kom afsted, regnen nåede at starte før vi kom i læ af bjerget, men da vi nåede i læ på bjergsiden var det en fin tur i tørvejr tilbage til bilen.

Vi har nået Tappenkarsee

------------------------

I Wagrain var der et vandland som også skulle prøves og der kunne man også få massage som Mia og Maria fik prøvet. Wagrain kan spores helt tilbage i 1200 tallet. Josef Mohr som levede i 1800 tallet skrev "stille Nacht, heillige Nacht" eller på dansk "glade jul, dejlige jul" boede i byen og hans grav kan man stadig ses på kirkegården. Ellers er byen bygget op omkring turisme med en del hoteller og hvor højsæsonen....selvfølgelig... er vinter. Nå, men for at vende tilbage til ferien så var der jo også "bare" et par småudflugter, bl.a. til nabodalen Grossarl, en hyggelig lille tur hvor vi endte inde i bunden af dalen, og hvor man kunne sige her var stille og roligt og her er nok den mindste campingplads vi har set, en 5-6 campingvogne er der plads til og en restuarant hvor man tilfældigvis kunne få øl/is/iskaffe  imens vi sad og nød livet poppede der pludselig en af de østrigske regnbyger op som virkelig gav vand, så vi besluttede at køre hjem til Wagrain.

Den lille campingplads er lige i midten af billedet

---------------------

En af de andre dage kørte vi sydpå til Spittal hvor Gabor sko-fabrikken har har et fabriks-udsalg, så der blev handlet billige sko den dag Efter sko-handleriet kørte vi videre til Cortina d'ampezzo i Italien, en fin tur gennem Italien og endte på gågaden i den italienske by hvor man .... igen... tilfældigvis havde is  Byen var flot og fuld af liv og omgivet af bjerge. Den sidste udflugt gik til Liechtensteinklamm  Det er en smal og dyb bjergkløft med en til tider brusende flod i bunden lige udenfor byen St. Johan in Pongau. Den er umulig at komme igennem hvis ikke der var anlagt en sti bestående af gangbroer og trapper monteret på bjergvæggen, henover kløften og tunneller de mest umulige steder. Efter ca. 1200 m gennem kløften ender man ved et ca. 60 m højt vandfad, en flot tur var vi alle enige om. På vej tilbage åbnede himmelen for sluserne og vi fik en ordentlig omgang regn med torden og lynild, vi søgte tilflugt ved cafeen ved ingangen og fik lidt at spise

Liechtensteinklamm

-----------------------------

Den sidste aften i Østrig var vi som sædvanlig ude at spise på en god restuarant, denne gang var det på et hotel midt i Wagrain og maden var bare iorden. Lørdag morgen kørte vi mod Danmark igen og var hjemme kl 23.15.

Vel hjemme igen..... Mia og Maria var taget i hver sin retning i Jylland til deres kærester og så sad 2 "gamle" tilbage og vejret var dårligt og vi kiggede på hinanden og snakkede om hvad vi skulle finde på, vejret de næste par dage så ud til at blive lidt bedre så vi besluttede at tage et par dage til Langeland. Der blev booket et hotelværelse i Rudkøbing. Næste formiddag kørte vi afsted stille og roligt ned over de sydfynske landeveje Køletasken og termokanden var med og i Assens købte vi jordbær og småkager og turen gik videre. Der var frokostpause i Troense, en hyggelig havneby på Tåsinge og så videre til Valdemar Slot, en stor flot gård og der var en del turister. Vi kørte videre til DK's største eg og den er stor kan vi hilse og sige. Vi havde sat os for at finde stedet hvor Elvira Madigan og Sixten Sparre tog sig selv af dage i Nørreskoven, vi fandt det også efter lidt tumlen rundt og bagefter så vi gravstedet på Landet Kirkegård. Så var der dømt kaffepause med småkager og jordbær. Så gik turen til Langland. Vi bookede ind på hotellet i Rudkøbing og kørte derefter nordpå gennem og forbi alle "bøllerne" Vi endte oppe til Lohals og kørte stille og roligt tilbage med en afstikker til Stroense Havn, dvs. havnen fandt vi aldrig og vi var ikke de eneste der ledte efter havnen så måske var det en smule overdrevet.

Fasan er ikke det værste...

------------------------

Nåmen videre til næste stop.... Tranekær Slot.... vi var sent på den og åbningstiden... eller lukketiden var tæt på så rundturen på slottet blev droppet, istedet var det ved at være spisetid og så var der jo Tranekær Slotskro og der var fasan på menukortet og det er jo ikke det værste man kan komme ud for. Kroen er gammel og det bærer den også præg af men det er kun en charme. Vi kørte tilbage til Rudkøbing efter en tur omkring Spodsbjerg. Vejret var ganske udmærket så vi gik op i byen for at få øl/rødvin/nachos . Efter en lang og god dag gik vi tilbage til hotellet. Næste dag, morgenmad, tjekke ud og så afsted til det sydlige Langeland, første mål var Langelandsfortet. Et koldkrigsmuseum med kanoner, bunkers, ubåd, fly og skib samt en masse information om den kolde krig, våben, spioner og hvordan livet var på fortet fra 1953 til 1993, så hvis man har interresse for dette er det et rigtig spændende sted.

De vilde heste

---------------------------

Næste og sidste stop på Langelandsturen var de vilde heste på den sydlige spids af øen og det var noget af en oplevelse at se en flok på 50-60 vilde heste gå stille roligt og græsse, rulle sig i græsset, tage sandbad, pleje hinanden, lege i søen, se føllene drikke mælk fra mor hest, se føllene fjolle rundt i kådhed, se de "gamle" sætte de unge på plads når de blev lige dygtige nok, man må nok sige det er noget der er svært at beskrive for det skal ses. Efter en god time kørte vi videre til et info sted om hestene og vi nåede at læse det meste før det begyndte at regne og det regnede virkelig og vi vidste godt det ville komme så vi vendte næsen hjemad efter en rigtig god tur til Langeland

Lidt senere i Juli måned....... Vi to gamle gik og tumlede med et par ideer om endnu en køretur i det danske land, men lige i hvilken retning turen skulle tage kunne vi ikke lige finde ud af, en lille smuttur til Juelsminde eller Egeskov Slot, en sejltur på Silkeborgsøerne, en tur til nordjylland, mulighederne var mange, enden på det hele blev en tur til Mønsted Kalkgruber hvor ikke nogen af os havde været siden engang i 70'erne. Som sagt så gjordt, fredag formiddag kørte vi afsted mod det midtjydske, køletasken var pakket med lidt mad og drikke og når vi kører på disse ture holder bilen sig langt væk fra motorvejene så det kan godt tage lidt tid at nå frem til målet. Vi nåede gruberne kl. 13. Som noget nyt kan man køre med tog ned i minerne så vi hoppede på futten og kørte med ned i mørket. Som "sædvanlig" er der lagt billeder på galleriet. Billederne der er taget i gruberne er fortrinsvis taget med den ..ofte svage.. belysning der er tilstede. Det er lidt underligt at gå i gangene og vide at her arbejdede man for 300-400 år siden, men foremålet var jo det samme som man bruger kalk til i dag, nemlig byggeri. Vi fik set et medieshow der fortæller minernes historie, set grubeosten og gået i de til tider stejle gange med små søer og vandløb, efter et par timer søgte vi ud i "varmen" (8 grd. i minen og 18 udenfor).

En af de små søer i gruberne

--------------------------

Vi gik tilbage og så de gamle ovne hvor kalken blev brændt hvor der også var del info og modeller af kalkværket i "gamle dage". Nå men man skal jo videre (tilfældigvis havde pakke en kuffert med skiftetøj og tandbørste, sådan lige for en sikkerheds skyld ) Vi kunne køre hjem, til nordjylland, til vestjylland og det endte med nordvest, næmere betegnet Mors. Der blev ringet rundt og det endte med et hotelværelse i Nykøbing Mors, ved side af hotellet lå limfjords kroen der havde mexicansk buffet på menuen, lige noget for os og aften blev sluttet af med mexicansk kaffe.... mums.  Næste morgen gik turen videre mod vest og derefter sydover, så vi startede bilen og kørte gennem de flotte landskaber på vej til Agger Tange. Man ser jo altid noget spændende man lige må se. Der er jo rigtig mange kirker i vestjylland og vi nåede Vestervig kirke som er skandinaviens største landsbykirke, den måtte kigges nærmere på. Ved siden af og før kirken blev bygget lå der der en jernalderboplads som er udgravet  og udstillet. Videre mod Agger Tange og færgen af den lange lige vej, men hvor er det et flot landskab. Vi nåede frem til færgen, lidt venten og så om bord på den lille færge, 10 min. sejlads og man er i Thyborøn. Når man er i Thyborøn skal havnen ses og vi kørte da også derned og så alle fiskebådene.

Flot udsigt fra Bovbjerg fyr

------------------------

Videre sydpå hvor man når Bovbjerg fyr som også er et besøg værd med de høje klinter og fyrtårnet og så "blæser der jo en vældig vind ude fra vest". Nå men videre sydpå til Thorsminde hvor det var tid til lidt at spise.... dvs en fiskeburger med 2 rødspætte fileter og rejer mv, så var den værste sult nu stillet. Der var mange turister i Thorsminde men vejret var nu også rimeligt selv om det blæste en del. Undervejs på hele turen kørte vi ud til stranden 2-3 gange og gik en lille tur og blev blæst godt igennem. Vi fortsatte fra Thorsminde til Hvide Sande og videre til Nymindegab. Kl. var ved at være mange og man kunne godt mærke man var ved at være mæt af indtryk, så ordene "køre hjem" blev nævnt, men så så vi vejskiltet til Bork Havn og den må vi lige som det sidste besøge, vi nåede frem til havnen og der var kite surfing, det var spændende at kigge på og se den fart surferne kunne opnå. Så var det tid til at vende næsen hjemad efter et par spændende dage i det vestjydske .

24-7-12 Vi ønsker Laila tillykke med de 25 år

Spejdernes Lejr 2012. Vi kørte en tur til Holstebro for at besøge Lene, John, Mikkel og Nikolej som var på lejr. Denne lejr var stor, rigtig stor, 35000 "indbyggere" fordelt på et areal på 240 hektar eller 480 fodbold baner (!) Det skulle selvfølge være torden og regn da vi ankom men det drev nu hutigt over og så var det afsted til lejren. Spejdere fra 40 lande havde opstillet telte i alle mulige farver og udgaver, nogle sov også i sheltere. Der var bygget mini udgaver af AROS, Eiffel-tårnet, Storebæltsbroen, vindmøller, H.C. Andersen, fyrtårnet fra Bovbjerg samt en masse andre ting, en ting der var sjov var udgaven af bordfodbold, her altså bare i stor udgave, imponerende og rigtig flot . Aftenen sluttede med endnu en gang torden hvorefter vi kørte mod Fredericia. Turen tilbage var også krydret godt med torden, lyn og regnvejr.

Indgang til en af lejrpladserne

-----------------------------

August...... efter en sommer med EM i bold, Tour de France, OL, og en brugt sommerferie..... og efter nogens mening mindre godt vejr er vi nået til august. August er også skoletid, Mia og Maria er startet i 3g, Betina er startet i praktik, Kasper er på skole, Laila er kommet på design skolen, Mathias er startet på fysioterapeut studiet.... ja det var lige det, vi ønsker alle held og lykke med skolen/studiet. Bente var til FDF's 110 års jubilæum. På en flot og .. meget.. varm lørdag eftermiddag startede jubilæumet på kastellet i Fredericia med frilufts gudstjeneste og jubilæums kage med deltagelse af ca. 500 FDF ledere fra hele landet. Om aftenen var alle FDF'ere til fest i Fredericia idrætscenter med musik, underholdning og ..lidt.. rødvin

Panorama billede fra pladsen hvor FDF'erne er samlet i baggrunden

-----------------------------------

Avis udklip fra vores lokale avis klik for læsbar

----------------------------------

September og efteråret er i.flg. kalenderen startet men ind imellem kan man jo være heldig at vejret ikke kan kende forskel på sommer og efterår for vi har haft nogle gode dage med sol og varme. I vores lille orangeri har vi for første gang kunnet plukke vindruer siden planten blev plantet for 3 år siden :-).

De smager nu slet ikke så ringe :-)

---------------------------------

Nå, men ikke alt er fryd og gammen, vi har i 3 år talt med naboen om at vælte hækken og nu skulle det være. Hækken var  gammel og bestod ikke kun af hæk men også brombær, kristtjørn og andet godt fra havet, så bevæbnet med en motorsav, en stor trailer og efter lidt tekniske problemer og et par pauser var hækken nedlagt og kørt på lossen efter 6 timer :-)

Før og nu billed fra projekt "vælt hæk"

------------------------------------

Ja så er den gal igen, december måned banker på med alt det indbærer af gran, klokker, lys og alt for meget julemad. Vi skal da oså indrømme at vi heller ikke holder os tilbage her i hytten. Drivhuset er selvfølglig igen i år pyntet op med lys og blink, naboerne skal jo have noget at kigge på. Juletræet er også slæbt hjem og står og pynter på terrassen med lys midt i snestormen som det meste af landet vist har haft glæde af her i starten af måneden

Vores drivhus i sin julepragt

Men lige et hop tilbage i tiden: Midt i september tog Bente og Tommy til koncert med Nickelback i Hamborg, vores første koncert i udlandet. Vi tog en overnatning på et hotel tæt på O2 Arena. Vi så en rigtig god koncert sammen med 8000 andre tyske og danske tilskuere, det er ikke sidste gang vi tager til Hamborg og ser koncert. Senere på måneden var vi en tur i sommerhus i Fjellerup Strand sammen med Nina og Jacob i en weekend, en fin weekend med god mad og hyggeligt samvær..... måske lige blæsende nok

Oktober forløb uden det store hurlumhej, skolerne havde ferie som vist nok var tiltrængt og vi kipper med flaget og ønsker Kasper et forsinket tillykke med fødselsdagen d. 15

November...... tja.... man må jo nok sige at den har været mere hektisk en "normal" november plejer ar at være. Bente havde fødselsdag for xx gang, tillykke her fra webmasteren . Og så webmasteren jo nok indrømme at han rundede et skarpt hjørne, men det er jo heldigvis bare et tal . Så vi har holdt fødseldage med familie, venner og naboer og vil her endnu en gang sige mange tak for gaver, opmærksomheder og for det store fremmøde. Men vi to gamle er jo ikke de eneste der har føs'dag her i årets slutning, Mia og Maria fyldte 18 i december men i november skulle der holdes fest for venner og skolekammerater så der var samlet ca 70 i Tegnsprogshuset, så der blev spist..... og drukket og danset/festet igennem, en fin fest var der mange der gav udtryk for. I den forbindelse vil vi sig tak for hjælpen til Anne-Grethe, Benny, Anette, Hannah, Betina og Kasper det var ikke gået uden dem. Så er vi nået til december og fredag d. 7 er den store store dag: Et stort tillykke med de 18 år Mia og Maria, vi fik at vide at der var et par stykker der ville kigge ind i løbet af dagen men det blev vist til en 14-16 stykker istedet og dagen efter var vi igen 16 så vi må sige at fødselarene har været velbesøgt

Men nu er vi nået dertil at vi syntes vi kan begynde at tænke på julen og lige nå det sidste inden det bliver jul, som bliver holdt her og vi bliver 10 juleaften

Vi ønsker alle en god jul samt et godt nytår

Vi vender tilbage i starten af det nye år

Der er ingen fremtid i at bruge nutiden på at ærgre sig over fortiden

Tilbage til www.to-ben.dk

Copyright ® 2012 www.to-ben.dk Hjem          Om os         Det sker        Begivenheder         Snuske